Etický kodex

Etické zásady

1. Dbáme na dodržování lidských práv tak, jak jsou vyjádřena ve Všeobecné deklaraci lidských práv, Listině základních práv a svobod a dalších mezinárodních deklaracích a úmluvách, a dále se řídíme Ústavou a dalšími zákony tohoto státu, které se od těchto dokumentů odvíjejí.

2. Respektujeme jedinečnost každého člověka bez ohledu na jeho původ, etnickou příslušnost, rasu či barvu pleti, mateřský jazyk, věk, pohlaví, rodinný stav, zdravotní stav, sexuální orientaci, ekonomickou situaci, náboženské a politické přesvědčení a bez ohledu na to, jak se podílí na životě celé společnosti.

3. Respektujeme právo každého jedince na seberealizaci v takové míře, aby současně nedocházelo k omezení stejného práva druhých osob.

4. Dáváme přednost profesionální odpovědnosti před svými soukromými zájmy. Služby poskytujeme na nejvyšší odborné úrovni.

Pravidla etického chování ve vztahu ke klientovi

1. Podporujeme klienty k vědomí vlastní odpovědnosti. Zaměřujeme se na silné stránky klientů a tak podporujeme jejich zmocnění.

2. Jednáme tak, abychom chránili důstojnost a lidská práva klientů.

3. Pomáháme se stejným úsilím a bez jakékoliv formy diskriminace všem klientům, jednáme s každým člověkem jako s celostní bytostí.

4. Chráníme klientovo právo na soukromí a důvěrnost jeho sdělení. Data a informace požadujeme s ohledem na potřebnost při zajištění služeb a neposkytujeme žádné informace bez klientova souhlasu. V případech, kde je to v souladu s platnými právními předpisy, umožňujeme účastníkům řízení nahlížet do spisů, které se řízení týkají.

5. Jednáme s klienty jako s rovnocennými partnery, přistupujeme k nim s pochopením, empatií, trpělivostí a úctou.

6. Nevyžadujeme ani nepřijímáme dary a žádná zvýhodnění, která mohou ovlivnit rozhodování o službě nebo narušit profesionální přístup ke klientovi.

Pravidla etického chování ve vztahu ke svému zaměstnavateli

1. Odpovědně plníme své povinnosti vyplývající ze závazku ke svému zaměstnavateli.

2. V organizaci spolupůsobíme při vytváření takových podmínek, které nám umožní přijmout a uplatňovat závazky vyplývající z tohoto kodexu.

3. Snažíme se ovlivňovat pracovní postupy a jejich praktické uplatňování ve své organizaci s ohledem na co nejvyšší úroveň poskytovaných služeb.

Pravidla etického chování ve vztahu ke kolegům

1. Respektujeme znalosti a zkušenosti svých kolegů a ostatních odborných pracovníků. Vyhledáváme a rozšiřujeme spolupráci s nimi a tím zvyšujeme kvalitu poskytovaných služeb.

2. Respektujeme rozdíly v názorech a praktické činnosti kolegů a ostatních odborných pracovníků. Kritické připomínky k nim vyjadřujeme na vhodném místě vhodným způsobem.

2. Iniciujeme a zapojujeme se do diskusí týkajících se etiky se svými kolegy a organizací a jsme zodpovědní za to, že naše rozhodnutí budou eticky podložená.

Pravidla etického chování ve vztahu ke svému povolání a odbornosti

1. Dbáme na udržení a zvyšování prestiže svého povolání.

2. Neustále se snažíme o udržení a zvýšení odborné úrovně poskytovaných služeb a uplatňování nových přístupů a metod.

3. Působíme na to, aby odbornou práci prováděl vždy kvalifikovaný pracovník s odpovídajícím vzděláním.

4. Jsme zodpovědní za své soustavné celoživotní vzdělávání a výcvik, což je základ pro udržení stanovené úrovně odborné práce a schopnosti řešit etické problémy.

5. Pro svůj odborný růst využíváme znalosti a dovednosti svých kolegů a jiných odborníků, naopak své znalosti a dovednosti rozšiřujeme v celé oblasti poskytovaných služeb.

6. Spolupracujeme se vzdělávacími institucemi, abychom podpořili studenty při získávání kvalitního praktického výcviku a znalostí.

Etický kodex je součástí vnitřních pravidel organizace a je pro každého pracovníka závazný. Jeho nedodržování je posuzováno jako porušení pracovní kázně se všemi jeho důsledky.


V Žatci dne 1. dubna 2015

Podporují násPaliativní péčeHistorie
facebook

Domov pro seniory a Pečovatelská služba v Žatci
Šafaříkova 852, 438 01 Žatec, tel.: 415 710 295, e-mail:

DPS Žatec © 2014 / Created by Lagarto a Cogito  / xhtml | css